Românii au cheltuit anul trecut circa 55 de milioane de euro pe whisky,
susţin principalii importatori, din care un sfert în perioada
sărbătorilor de iarnă, însă piaţa se agaţă de pragul din 2010, pe măsură
ce entuziasmul cumpărăturilor de iarnă a dispărut, iar consumatorii din
cluburi se orientează spre băuturi mai “unisex”, cum este votca.
Din cei 4,6 milioane de litri pe care jucătorii din industrie susţin
că i-au vândut în 2011 pe piaţa locală, aproape un sfert s-au
comercializat în preajma sărbătorilor de iarnă, însă promoţiile au rămas
principalul magnet, în condiţiile în care entuziasmul din anii
precedenţi a dispărut.
Profilul pieţei de whisky din România este modest, raportat la
volumul întreg al spirtoaselor, respectiv o cotă de 6% din total. Un
calcul mediu pe cap de locuitor rezultă într-o "dublă" de 200 de
mililitri pentru fiecare român pe an, de circa 35 de ori mai puţin decât
un irlandez, conform indicelui care măsoară consumul de alcool la
nivel mondial, World/Global Alcohol/Drink Consumption 2010.
0 Comentarii:
Post a Comment