În Bulgaria, autostrada va avea ca puncte terminus oraşele Ruse,
situat pe malul Dunării, şi Svilengrad, situate la Graniţa cu Turcia.
Costul
construirii acestei autostrăzi, cu o lungime de 300 de kilometri, va fi
de 760 milioane de euro şi, conform planurilor, va fi dată în folosinţă
peste patru ani. La un calcul simplu, autostrada va avea un cost de 2,5
milioane de euro pe km,
Mai puțin decât cel mai mic standard de cost din România
În 2010, România a introdus, pentru prima dată, o serie de standarde de cost pentru proiectele de infrastructură.
Standardele
de cost introduse în 2010 de către cei de la Transporturi vizează:
construcţia de autostrăzi în zona de şes, doar pentru partea de
infrastructură, respectiv corpul drumului - 3.802.000 euro/kilometru,
autostrada în zona de deal costă 4.980.000 euro/kilometru, autostrada în
zona de munte - 5.992.000 euro/kilometru, construcţie de drum naţional -
1.271.800 de euro/kilometru, reabilitare de drum naţional clasă tehnică
III - 746.700 euro/kilometru, reabilitare cale ferată pe coridoare
pan-europene - 2.180.000 euro/kilometru, reparaţii capitale cale ferată -
1.190.000 euro/kilometru.
Cea
mai ieftină autostradă construită în ultimii ani în România este cea
care leagă Aradul de Timişoara. În acest caz, un kilometru de autostradă
a costat doar 3,5 milioane de euro.
0 Comentarii:
Post a Comment